MOCKİNGJAY-Part 1 *-* İncelemem

23.11.14




Dün film çıkar çıkmaz hasta olmama rağmen gidip izledim hemen.Bir kaç gün öncede film çıkacak diye Alaycı Kuş'u oturup baştan okudum.İlk okumam 4 yıl önce olunca haliyle herşeyi unutmuşum ilk defa okuyormuş gibi heyecanlanarak okudum ve tabiki çokta beğendim yani.



       ***Spoiler olabilir***

Film'e gelecek olursak benim filmle hiçbir sorunum yok çok beğendim değiştirilen bazı  ayrıntılar çok yerinde olmuş Effie şapşalını severim çok iyi olmuş.Hele o abartılı makyajı uçarı kıyafetleri falan kaldırıp o sade haliyle ve bundan şikayet etme hali falan çok sempatik olmuş..
ben yeni Effie'yi daha çok beğendim :)





Margaery Tyrell olarak
tanıdığım ve sevdiğim benimsediğim Natalie Dormer Cressida olarak bombaydı ya dövmeler saçı başı tavrı çok beğendim.



Aklıma takılan sadece sonucunda olacaklara dair mi desem yoksa hani kitapta hissettirilen bazı duygular yoktu.
Tamam Effie iyi olmuş güzel olmuşta kitapta ortaya sürpriz şekilde ortaya çıkan ve Coin'e tam güveni sarsan olay yoktu.Daha doğrusu kitapta ilk başlardan hissedilen Katniss'in Coin'e olan güvensizliği ve ikili arasında soğuk rüzgarlardan eser yoktu hepsini ortadan kaldırıp ikinci filme saklamışlar.

Katniss şartlarını belirtirken Snow'u öldürecem diye bir şartı vardı ve kitapta büyük büyük harflerle yazmışlardı,Gale ile avlanmaya çıkabilmeyi şart koşmuşlardı.Filminde Snow'u öldürme şartı yok hiç bahsedilmemiş ve avlanmada Gale'in ricası sonucu izin verilmiş gibi gösterdiler.

 Filmde en çok hoşuma giden sahne Katniss'in Hanging Tree şarkısını söylemesi daha sonra kaçıncı mıntıka hatırlamıyorum barajı patlatmaya bu şarkıyı söyleyerek gidişleri tüylerim diken diken oldu gerçekten.

                 

                                                  **** SPOİLER BİTTİ***
  Şarkıyı dinleyin ama..
Tamam ben kitabı okudum diye bunlar aklıma takıldı ama film gayet güzeldi aksiyon bol değildi ama daha kitabın başı olmasına rağmen aksiyonda yeterince yerindeydi bence.

Bir eleştiri okudum çok durağan işte kitabı ikiye ayırırsalar böyle olur falan diye.Bende aslında filmi izlerken aa şurayı kesmişler bak burada bu vardı kitapta bunu da kesmişler yok diye bir sürü yerde kesinti olduğunu fark ettim ama tüm bunlara rağmen 2 saatlik film çekilmiş kitabın yarısından.Kalkıp bunlar tek film yapsaydılar kitabın yarısı yok sayılacaktı ve çok b*ktan bir şey çıkacaktı ortaya.

Velhasıl kelam

  Artık bütün kitap uyarlamalarında olduğu gibi son kitabı iki ayrı film yapmaya karar verince haliyle ilk filmde aksiyon falan çok yok.Ama perşembenin gelişi çarşambadan belli derler ya ilk filmden sonra ikincinin gerçekten çok güzel olacağı belli.Sabırsızlıkla bir yıl sonrasını bekliyorumm..

Fikirlerinizi merak ediyorum bana katılıyormusunuz katılmıyormusunuz  yorum atın yeni blogger beni destekleyin hevesimi söndürmeyin ama :) :)

You Might Also Like

0 yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bumerang - Yazarkafe

Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe

Subscribe