Kızıl Yükseliş || Pierce Brown

20.5.15


Ben dünyaları ateşe verecek kıvılcımım. Ben zincirleri kıracak çekicim. Ben halkımın ve esaret içinde yaşayan herkesin umuduyum. Çünkü biliyorum ki insan kendini köleleştiren adaletsizlikle özgürleşemez. Gelecekte, renk kodlarına göre sınıflara ayrılmış Toplum'un en alt sınıfını Kızıllar oluşturmaktadır. Diğer bütün Kızıllar gibi Darrow da, Mars'ı yeni nesiller için yaşanılır bir gezegen haline getirdikleri inancıyla günlerini madenlerde çalışarak geçirmektedir. Üstelik bunu severek ve isteyerek yapmakta, kanı ve teriyle çocuklarına daha iyi bir dünya bırakacağına inanmaktadır.

Ancak Kızıllar kandırılmıştır. Darrow, halkının yozlaşmış yönetici sınıfın kölesinden başka bir şey olmadığını keşfettiğinde adalet özlemi ve kaybettiği aşkının anısıyla hırslanır. İnsanlığın yeni nesil Altın hükümdarlarının güç için mücadele ettiği efsanevi Enstitü'ye sızmak için her şeyden vazgeçer. Hayatı ve medeniyetin geleceği pahasına en başarılı ve en vahşi Altınlarla rekabet etmek zorunda kalacak olan Darrow'un düşmanlarını yenmek için artık yapmayacağı şey yoktur… Bu, onlardan birine dönüşmek anlamına gelse bile.


Goodreads puanı:4.19 (32,345)
Fiyatı:sağ olsun banka kampanyaları + internet sitelerinin kampanyası(kitapyurdu) yoksa sırf tepkimden almayacaktım.21 tlye ciltlisini aldım

Yorumuma açlık oyunlarıyla başlamam kötü olacak aslında ama öyle yapmak istiyorum.

Hepinize selamlar,yeni öğrendim reading slump diye bir şey varmış ve ben bu lanete yakalandıktan sonra öğrendim varlığını.Allah düşmanımın başına vermesin :D :D

Aslında sebebi Harry ,daha öncede defalarca dediğim gibi ilk defa bu kadar etkilendim ,bir seride olanları ilk defa bu kadar içerledim.

Kızıl Yükseliş reading slump'ıma kovaladı ve beni kurtardı neyse ki ; ama caanım finallerim gümbür gümbür geliyor o kadar da okuyamayacam.Fakat yaz tatilinin gelişi içimi huzurla dolduruyor*-* *-*.Kitapla doldurulacak bol bol zaman demek.^-^

Kitaba gelirsem

İlk başlarında okuduğum her satırı bir kitaba benzettim açıkçası.Tabi ki her distopyada olduğu gibi başları olayın ilerleyişi benzer ama bu biraz fazlaydı.Çok açlık oyunlarımsıydı bence ki daha sürüyle benzeten var benim gibi.

Peki bunu okuyacağıma açlık oyunlarını bir daha okurum daha iyi mi?
-Kesinlikle HAYIR!

Kitap evet benzerlik , bariz benzerlikler içeriyor olabilir.Olayın işleyişide falan ama yok be sonunda açlığını çektiğim bir distopya daha kazandım.

Darrow bir kızıl,madenlerde çalışıyor ve o bir cehennem dalgıcı.16 yaşında Eo ile evli.Zaten herşey Eo'nun başının altından çıkıyor da neyse Eo'ya laf yok.
Bide halk en altta  adiKızıllar var maden çalışan 
-darrowgiller yani-,teknolojiyle uğraşan yeşiller,altınların kişisel ihtiyaçlarını gidermek için pembeler,şerefsiz griler,garip morlar,beyazlar,maviler,bronzlar,gümüşler ...Ve piramidin en üstünde altınlar var.

Kızıllar işte karın tokluğuna çalışan bir nevi köleler.Erkekler marsı dünyalaştırmak için helyum3 çıkarıyorlar.Kadınlarda ipekle falan ilgileniyorlar.

Her ay en çok helyum çıkaran defne kazanıyor.Defne demekte daha çok yemek demek,daha iyi şartlarda yaşamak demek kısa bir sürede olsa.

Nasıl spoilersız anlatılır bilmiyorum o yüzden sadece benim düşüncelerimi paylaşacam bide spoiler olmayack bir iki bişey.

Daha 50 sayfadaydım galiba hopp dedim biraz fazla hızlı gitmiyor muyuz??
Ama yok olan oldu.Sonra okudum okudum kitabın yarısında
-Sonuna daha var bu ne şimdi dedim.

Demem o ki evet biraz hızlı ilerledi kitabın başı ,asıl olaya gelebilmek adına.Hızlı ilerletmeseydi de kesinlikle okurken okuyucuyu sıkardı.Bizi de memnun etmek hiç kolay değil ama demi :)

Yarısının biraz ilerisinde işte tamam dedim kitap rayına oturdu ohh.Sonrasında entrikalar,displomasiler ,savaşlar,ölümler,açlık bilmen ne hırla gürle var.

Olması gerektiği gibi olayların sonrasında Darrow'un o hayal için , amaçları için çabalamasını okuyoruz.Garibim zor yollardan geçiyor.
Bir seçiş oluyor,haneler bu gençleri tur tur seçiyorlar.Önce seçilenler üstünSeçilmiş,sonrakiler ortaSeçilmiş ve adiSeçilmişler diye ayrılıyorlar.

Her bir haneye bir kale veriliyor.Her hanenin bir gözetmeni var.Ve bu hanelerin birbirine üstün gelmesi bekleniyor.Bu sürece göre büyük bu kale hayatı -ya da zorluklarla dolu bir savaş hayatı mı desem bilemedim- büyük hanelerde çıraklık teklifi almayı umuyorlar.

İlerisinde bu enstitüden sonra ne yapacakları alacakları çıraklık teklifine göre belirlenecek çünkü.Bir imperator mu olacaklar,halkı yönetmekte hangi basamakta olacakları belirlenecek.

Darrow'un amacı,isteği bu yola çıkıştaki amacı bir filoya komuta edebilmek,yükselebildiği kadar yükselmek.

Kitap gerçekten çok güzel,evet benzerliklerden yola çıkıyor olabilir ama muhteşem bir şekilde farkını ortaya koyuyor.

Biraz tereddütle 5 puan verdim ama 5puanı vermeseydim haksızlık olurdu,diğer 4 verdiğim kitaplara bakınca.

Kitabın sonu çok güzeldi,haa dedim bak demek ikinci kitap bunu konu alacak.
Demesine dedim ama cıks tutmadı,öyle olmadı.

Sevro adamsın gerçekten sevdim bu keretayı,Eo favorim olabilirdi neden olamadı göreceniz okuyunca ama benim yüreğimde bir yere sahip.
Kısrak (alkış alkış alkış),Pax ,lea,roque...

Burdan Cassius'a sesleniyorum lan ...***...(istediğinizi koyun) adamın başka çıkar yolumu vardı,sanki seçebilirdi.Sende aldın sayılır intikamını adam ol artık ne bu afra tafra arkadaş.Zaten sonunda g*t etti seni tamam uslan.

Son olarak size Persephone'nin şarkısını bırakıyorum buraya izleyin möhüm bir şarkı.Ben benzettim siz benzetmeyin başka bir şeye sadece dinleyin :D :D




**Kızıl kızıl diye diye yazıyı da kırmızı yazdım.Bir teşekkürü hak ettim galiba ^-^ ^-^












You Might Also Like

2 yorum

  1. Merhaba blogunu keşif etkinliğinde keşfettim ve takibe aldım. Benimde naçizane kozmetik üzerine bir blogum var :)
    Senide kendi keşif etkinliğime bekliyorum. Uğrarsan sevinirim :)

    www.beautybygizzy.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      Bende takibe aldım.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bumerang - Yazarkafe

Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe

Subscribe