Boş Koltuk- J.K.Rowling || Yorum

10.2.15

Yüzyılın en büyük hikâye anlatıcısı J.K. Rowling'den...
Küçük bir kasaba hakkında büyük bir roman.

Barry Fairbrother kırklı yaşlarının başında beklenmedik bir şekilde hayata gözlerini yumar. Bu ani ölüm yaşadığı kasabanın halkı için büyük bir şok olacaktır.

Arnavutkaldırımlı meydanı ve eski kilisesiyle Pagford, sıradan bir İngiliz kırsalı gibi görünse de bu tatlı görüntüsünün ardında bir savaş sürmektedir. Zenginler fakirlerle, gençler ebeveynleriyle, kadınlar kocalarıyla, öğretmenler öğrencileriyle sürekli bir çatışma halindedir. Pagford kesinlikle göründüğü gibi bir yer değildir.

Belediye Meclisi'nde Barry'den boşalan koltuk, kasabanın görüp göreceği en büyük savaşın tetikleyicisi olacaktır. 

Türlü düzenbazlıklar ve hırsla süren, herkesin birbirinin foyasını ortaya çıkaracağı seçim savaşında zafer kimin olacaktır?




Yazar:        J.K.Rowling
Çevirmen:  Dost Körpe
Yayınevi:    Doğan Kitap



Herkese selam..
Sınavlardan sonra deli gibi kitap okuyacağımı sanıyordum ama ailemden başka bir şehirde okuduğum için Hatay'a gelişimin ilk 10 günü anca özlem gideriyorum :) Aile geniş olunca haliyle 10 gün anca yetiyor :D :D

Ocağın 13 başladığım kitabı dün itibari ile bitirdim.Final büt arasında da pek okuyamadım falan derken epey sarktı kitabı bitirmem.Elimde süründü resmen.
Dün yeter artık dedim ve oturup yaklaşık 350 sayfa okuyup bitirdim nihayetinde :)

Kitaba gelecek olursak ilk sayfalarda adamın ölümüyle başlıyor.Ölümle başlıyorsa bir kitap allah bilir ilerisinde neler neler olacak dedim.Gel gelelim hiçte beklediğim gibi olmadı 200. sayfaya geldim hala adamı gömemediler.İnanılmaz yavaş ilerleyen bir kitap Boş koltuk.

Adam belediye meclis üyesi olduğundan ölür ölmez insanlar yerini alabilmek amacıyla türlü türlü dolaplar döndürmeye başlıyorlar.
Yapılacak seçime 3 aday çıkıyor ilk başta bunlardan biride ezeli rakip Howard'ın oğlu Miles.

2 seçim önceki mahalle muhtarlığı  seçiminin olaylı entrikalı bir seçim olduğu için ben bu kitapta kitaplaştırılmış halimizi okuyacam dedim ama genelde aile meseleleri ön plandaydı.

O kadar yan karakter vardı ki bütünleşemedim bir türlü.Joannecim bir kitaba 590 sayfalık olsa bile bu kadar karakter fazla.Kim baş karakter kim yan karakter karar veremedim.

Kitabın 400 küsür sayfasını o boş koltuğu doldurmak amacıyla yapılan ve yaşanan olayları anlatıp duracan sonra seçimi inanılmaz sıradan bir şekilde geçiştirecen ee ne bu.
Hani kitap seçimle o koltuk etrafında dönerken bu sönüklük neydi dedim.

Seçim oldu bitti derken kalan son 150-200 sayfayı da bambaşka bir şey anlatmış.Hani bir kitapta iki farklı kitap okumuş gibi oldum.Dediğim gibi bir sürü karakter olduğu için buda gayet normaldi.

Hep olumsuz olumsuz gittim ama ben kitabı okurken son sayfaları hariç hiç sıkılmadım.Gayette kısır bir konuydu anca Joanne gibi bir usta böyle bir kitap çıkarırdı bu konudan.Gene ama diyecem ama sonu çok saçmaydı be hiç hoşlanmadım kitap 600 sayfa olsun diye saçma sapan bir trajediye girişmiş.

Ben iki farklı kitap okumuş gibi olmasam 4 puan bile verebilirdim.Aslında beğendim ama aynı zamanda beğenmedim.Keşke seçimden sonrasını hiç yazmayıp 20 sayfa bişeyler karalayıp sonlandırsaydı kitabı.Krystal wedon ve kardesi olayı o kadar saçma geldi ki bana.Inanılmaz gereksiz bir trajedi yaratmaya kalkmasaydin keşke j.Farklı bir ruh haline büründüm okurken anlayacağınız.

Özetle bu tek kitapta çift kitap olayı olmasa 4 puanlıktı.Ama yukarıda sıraladığım bu sebeplerden ötürü ben bu kitaba


                My point:3/5 oluyor....       buda tatil moduna girdiğimin göstergesi kitaplarim ve pofuduğumla inanilmaz mutluyum :D :D

Bu aralar iki kitaba birden başladım yeni yoruma kadar kendinize çok iyi bakın.
Hoşçakalın.. :)


You Might Also Like

6 yorum

  1. Harry Potter serisi gibi değil tabii.. Bütler finaller arasına denk gelmesi de kötü olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde ne kötü bir heyecan bir kıpırtı bekliyor insan,kitapla bütünleşmek falan ama nerde....

      Sil
  2. ben bitiremedim kitabı bir türlü ilerlemiyor. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanıyorum sana,yapabilirsin.Yaklaşık 3haftada anca bitti ama nefret etmedim hatta sevdim bile diyebilirim kitap için.Pes etme.

      Sil
  3. Kitapla ilgili yorumlar genelde olumsuz. Biraz çekiniyorum o yüzden açıkçası ama sen yine o kadar ezmemişsin, kitabı okuma isteği duydum yeniden. Yine de okumak için iyi bir zamanlama, rahat bir dönem seçmem gerekiyor sanırım. Zira ruh hali çok önemli. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstesem bile yazamazdım.Kelimelerin arasinda JK'nin büyüsü var.Yorumdada dediğim gibi J yazmamıs olsa hayatta okunmazdi bu kitap ilk sayfalarda bırakir çürümesini icin köşeye kaldırırsın :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bumerang - Yazarkafe

Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe

Subscribe