Elfabe-Mehmet Ali Bulut

3.1.15



Selam arkadaşlar 
    Bugün  farklı bir kitabın yorumuyla  karşınızdayım Mehmet Ali Bulut'un Elfabe adlı kitabı.Öncelikle belirtmek isterim bu bir roman değil     ???   o zaman ne bu derseniz el ve yüz çizgilerinin anlamını,nasıl anlaşılacağını bu ilmin geçmişini anlatan bilgiler içeren bir kitap.

**Neler Var İçinde

Yazar önsöz de kısaca bu ilmin geçmişinden temsilcilerinden,bu türdeki ortaya konmuş eserlerden bahsediyor kısaca.Bunu kesinlikle bi FAL olmadığını hatta Kur'an-ı Kerim'de "şakile" ismiyle ifade edildiğinden bahsediyor.

Zaten fal kitabı olaydı okumazdım kitapta direk çöpü boylardı.

Kitapta en sevdiğim şey yazarın sürekli ara notlar ile bu çizgi bu sembol sizde olabilir ama %100 bunlar karakterinizde ortaya çıkacak   yada bu özelliği (iyi veya kötü) bünyenizde barındıracaksınız diye bir şey yok.Bunlar sizde var olan ama yaşadığınız çevreye göre,yetişme tarzınıza,aldığınız eğitime bağlı olduğunu bas bas bağırmasıydı.
Yani demek istediği kötü bişey varsa o yönde kendine dikkat et.

Daha sonra kitap el şekline ,rengine,avuçtaki çizgilere,parmaklara kadar her şeyi ince ince anlatıyor.Bazı yerlerde vay be ben neymişim dediğim yerler oldu yazılanlar doğrultusunda,bazı yerlerde de cıks canım bizimle değilsın :D :D bu ben değilim dedim.

Yine yazarın dediği gibi el çizgileri,rengi,parmaklar....vb. bunların hepsi bir bütün ayrı ayrı değiller.

Ben bu kitapta yeni yeni şeyler öğrendim.Fizyonomi nedir? sorusu bir kenara böyle bir şeyin varlığından bihaberdim.Aristo'nun fizyonomi ile ilgili eserlerinin olduğunu bilmiyordum.

Aynı şekilde İbni Sina'nın bu yönde çalışmaları olduğu,Halit Ziya Uşaklıgil'in bu doğrultuda İLMİ SİMA diye bir eserinin olduğu falan anlatılanlar arasında.


 Bu da okurken merak edip dur bir bende yapayım şunu demem üzerine ortaya çıkan bir kare.Olmadı yapamadım haliyle,kitabın başında denildiği gibi bir kere okumayla öğrenilecek bir şey değil bu.

     Yani bu kitabı okuyup ondan sonra 
-"gel  be güzel ablam/abim uzat elini de seni gelecekte neler bekliyor  anlatayım acık" diyemeyeceksiniz :D :D 
(yanlış anlaşılmasın öyle bir şey vaat etmiyor kitap zaten)

Eğer farklı bir kitap arıyorsanız,fizyonomi hakkında azıcıkta bilgi sahibi olmak istiyorsanız,yeni yeni şeyler öğrenmek istiyorsanız bu kitap iyi bir şeçim olur derim.

   Bol kitaplı günler diliyorum hepinize,benim gibi sınavları olanlarada başarılar :D 
                                    Hoşçakalın.......



You Might Also Like

5 yorum

  1. D&R'da bu kitabı görmüştüm ama almamıştım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumumun fikrinize etkisini merak ettim dogrusu :)

      Sil
    2. fizyonomiyi araştıracağım :)

      Sil
  2. Merhaba. Mimlendiniz. http://kitaapc.blogspot.com.tr/2015/01/sosyal-medya-tag-mim-3.html

    YanıtlaSil
  3. güzel kitap en uygun fiyatla
    http://www.kitaptaze.com/Elfabe_El_ve_Yuz_cizgilerinin_Anlami_kitaptaze_kitaptaze.com_sonkitaplar_coksatilankitaplar

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bumerang - Yazarkafe

Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe

Subscribe