Şubat Ayı Okumaları

12.3.16

Merhaba arkadaşlar.
Mart ayının ortasında yazılan bir şubatta okunanlar yazısına hoşgeldiniz :) :)

Gönül isterdi ki uzun bir yazı olsun ama maalesef kısacık bir yazı olacak.

3 kitapçık okuyabildim ve toplamda 1000 sayfa bile değil.Tek tesellim ise gerçekten devamını çok merak ettiğim Şeker Portakalını tekrar okudum ve devam kitaplarını bitirdim.

13490314

Ahh ZEZE...
Cümlelerin altını çizme ya da post-it yapıştırma alışkanlığım olsa her sayfaya 3-5 tane yapıştırdım.

Sevgisiz büyüyen ,sürekli dayak yiyen bir çocuk Zeze,yaramazlığı dikkat çekmek içindi belki de.Dikkat çekmek,az da olsa sevilmek.

6 yaşında bir çocuk bu kadar bilge laflar edebilir mi?? Yüreğinize bir öküz oturtup saatlerce ağlamanıza sebep olabilir mi?

Hayal etsenize çok çocuklu bir ailedeki yaramaz çocuksunuz,hor görülen sürekli dayak yiyen.Dünyada sevdiğiniz tek adam,babanız yerine koyduğunuz adamla bile tanışmanız dayakla olan.

Gene duygulandım.Masum bir afacandan bu boktan dünyada büyüme sürecini,sevmeyi,ve sevilme ihtiyacını okuyun.

Sizinde böğrünüze bir öküz otursun.


Güneşi Uyandıralım (Zeze, #2)

Okuyup büyük adam olabilmek için evlatlık verilmek.(???) Zaten sevilmediğin ailenden tamamen koparılıp başka insanlara alışmaya,onlarla yaşamaya çalışmak.

Bunca kalabalıkta yalnız olunca yapılacak en iyi şeydir belki yüreğinizdeki kurbağayla konuşmak.Ta ki büyüyüp ona ihtiyacınız olmadığını fark edene kadar.

Zeze büyüyor sorunlarıyla birlikte.

24734761

Ne olacağına karar verdin mi Zeze? Tıp okumalısın bence ailene maddi açıdan destek olabilmek adına.Hem benim muayenehane mi devralırsın.

Dünyanın öbür ucunda bile aynı tas aynı hamam.Özellikle siz sınava girecekler bu seriyi okumalısınız bence belki sizi de zorla tıpçı ve ya başka bişey yapmaya çalışanlar olabilir.

Tüm sınava gireceklere başarılar...

Seri çoğu kişinin dediği gibi kötüleşerek ilerlemiyor bence."Her yaşın ayrı bir güzelliği var" denildiği gibi her kitapta farklı yaştaki zeze anlatılmış.

Şeker Portakalı daha duygusal,daha içten,yüreğinize dokunuyor, yer yer ağlatıyorda.Çünkü 6 yaşındaki bir çocuğun perspektifinden okuyorsunuz yaşanılanları ve bıraktığı etkileri.

Güneşi Uyandıralım ise daha depresif bir kitap,şeker portakalından bir tık altta kalmış olabilir ama genede ortalamanın çok üstünde bir kitap.Bir taraftan ergenliğe geçiş ve o değişken duygu durumları,umursamazlık.Öte yandan zengin bir aile evlatlık verilmiş olmanın hakkını vermeye uğraşmak.

Delifişek ergenliğin sonlarında liseden mezun ve ilerisi için en ufak bir fikri olmayan boşta bir genç.Aslında en dokunaklı bu kitap olmalıydı.Ama aşka o kadar yer verilmiş ki imkansız bir aşk hikayesi okuyorsunuz.


Şeker Portakalı         :***** 5/5
Güneşi Uyandıralım :***** 4,5/5
Delifişek                   :****  4/5







You Might Also Like

4 yorum

  1. Şiddet gören bir çocuğun hislerini ve psikolojisini yaşattıran bir kitap ve gerçekliği her yerde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar guzel bir kitap olmasinda ki etkenlerde bunlar olmalı

      Sil
  2. nerelerdesin karşiimm :) Şeker Portakalına ben de başlayacağım yakın zamanda. Yıllar önce başlayıp yarım bırakmıştım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralardayım ya gitmedim bir yere :D Ama yazacak zaman zaman bulamadım anca daha etiketledigin mimi yapamadım :(
      Şeker portakalıni ertelemeden oku okumuşken devamınıda getir mutlaka.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bumerang - Yazarkafe

Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe

Subscribe