Yolun Sonundaki Okyanus - Neil Gaiman || Yorum

24.3.15


Bir kelebeğin kanatları kadar narin ve hüzünlü.
Karanlıktaki bir bıçak kadar tehditkâr ve korku verici.

Neil Gaiman, sarsıcı eseri Yolun Sonundaki Okyanus'ta, insanı insan yapan tüm duyguları ortaya çıkarmakla kalmayıp, okurlarını onları çevreleyen karanlıklardan korunmaları için geçmişin sığınağına davet ediyor.

Hikâye, kahramanımızın çocukluğuna dönmesi ve evinin yanındaki gölün aslında bir okyanus olduğunu iddia eden Lettie Hempstock'a dair anılarının canlanmasıyla başlıyor. Bu andan sonra; küçük bir çocuğun fazlasıyla ürkütücü, garip ve tehlikelerle dolu geçmişine doğru bir kapı açılıyor.

Artık, yolun sonunda neyle karşılaşacağını kahramanımız da bilmiyor… 





Selam Arkadaşlar
Benim için 2015'in keşfi olan Neil Gaiman'ın okuduğum ilk kitabı Yolun Sonundaki Okyanus kitabından bahsetmek istiyorum azıcık.




Konusundan kısaca bahsedecek olursam 
Ailesiyle mutlu mesut yaşayan karakterimizin,evlerindeki boş odayı kiralayan adamın başına gelen olay sonrasında, tanıştığı Lettie ile çıktığı bir gezi sonrasında yaşadıklarını anlatıyor.

Çok kısa oldu galiba :D

Kitap fantastik bir kitap,ama burada alışık olduğumuz fantastik kitaplardan değil.Ben daha önce böyle fantastik okumamıştım.Ve gerçekten çok beğendiğim bir kitap oldu.

400-500 sayfalık kitapların aksine hikayeye giriş kısmını kısa tutmuş.Hemen olaya girmiş ve çoğu yazarın başaramayacağı 177 sayfa  gibi incecik bir kitapta okuyucuyu cidden tatmin etmiş.

Çünkü biliyoruz ki böyle kitaplarda çoğu şey havada kalıyor.Ya hikayeye giremiyorsun kısa olduğu için yada sen alışıyorsun ve kitap bitiyor.

Goodreads'te puanı 3,99 (197,336 rating) Neil'in çıkan son kitabı ve goodreadste yorumlarda karşınıza çıkacak ilk yorum  
Patrick Rothfuss'un yorumu.Bu adam da kim derseniz KRALKATİLİ GÜNCESİ yazarı deyip yorumuma devam ediyim.
(5 yıldız vermiş :) belirtmeliyim sanırım )

Kitap 177 sayfacık bir şey elinize alıp başladığınız gibi bitirmeniz işten bile değil.Bende öyle olmadı maalesef  tam sömestr dönüşü uçakta başladım okumaya sonra eve gel eşyaları bırak okula git derken çokça bölündü.


Metrobüste kitap okumaya artık çok temkinli yaklaşıyorum.2 yıldır gidip geliyorum , o kadar kitap okudum ki bu metrobüs yolculuklarında ama hiçbir zaman ineceğim durağı kaçırmamıştım.Hele ki 1 değil 2 değil 3 hiç değil tastamam 6 durak geçmişti ben farkına varınca.

Bunu niye anlattı bu şimdi, bize ne, istersen durmadan 
Söğütlü çeşme-Beylikdüzü arasında git gel demeyin.Anlatmak istediğim kitabın ilk sayfasından itibaren hikayeye giriyorsunuz.Sanki dün okumaya başladığınız bir kitaba devam ediyormuşsunuz gibi,en ufak bir yadırgama hikayeye giriş çabası yok.Ve inanılmaz sürükleyici diline hasta oldum Neil,anlatış tarzına hikayene falan baştada dediğim gibi 2015in keşfi benim için.

Kitapta biraz ayrıntıya inecek olursam 
1-Aşk yok kitapta bunuda çok sevdim,her yerde her şeyde aşk aşk aşk iliştirilmesinden sıkıldım inanılmaz.(marslıdada böyledi ne güzel mıy mıy aşk yok)

2-Bir başka sevindiğim ve sevdiğim kısım amerikan ergenleri ve onların aşk 4-5-6 genleri yok.Karakterler 11/12 yaşındaki 2 çocuk ve onların ebeveynleri.
(O amerikan ergenlerinin olduğu kitapları bende okudum ve aralarında çok beğendiklerim de var.Ama belli bir süre sonra sıkılıyor insan.Yani bir küçümseme veya aşağılama amacım yok)

3-Bunu söyleyip söylememek arasında kararsız kaldım.Spoiler faan değil ama kitabı okuduktan sonra bunu öğrenirseniz ya da farkına varsanız daha şaşırtıcı olabilir.O yüzden sonraki bir kaç satırı okumak keyfinize kalmış.
Sadece uyarmak istedim.




Ben kitabı okudum ,bitirdim.Üstüne kaç kitap bitirdim; ama sonra Thinbooks'un videolarında rast geldim ve tada ana karakterin adı ne ????? Yok okurken hiç fark etmemiştim, ta ki o söyleyene kadar.İsimsiz bir baş karakter ve fark ettirmeyen bir yazar. ;)


Bu da Neil'in ustalığını gösteriyor kanımca.

Özetleyecek olursam

**Eğer bir solukta okunacak kitap arıyorsanız
**Sizi yormayacak , deli heyecanlandırmayacak fakat sizi kendine hayran bırakacak fantastik bir kitap arıyorsanız
** Yeni bir yazar keşfetmek istiyorsanız.(benim gibi adamı daha önce tanımayanları,bilmeyenleri kastediyorum.)
**Ergen karakterli fantastiklerden sıkıldıysanız
**Sıcacık ,samimi bir hikaye arıyorsanız (kitap bir roman hikaye kitabı değil)
kesinlikle bu kitap doğru adres.

Kitap bitince içimde çok tuhaf his kaldı,garip bir hüzün sardı içimi.Şu an bu yorumu yazarken kitabı tekrar elime alıp sonunu bir daha okuyunca genel bir göz gezdirince tekrar hüzünlendim ,gene bir garip oldum. 

Son olarak  kitabın arkasında yazan

"Bir kelebeğin kanatları kadar narin ve hüzünlü. Karanlıktaki bir bıçak kadar tehditkar ve korku verici."

sözüyle aslında kitabı ne güzel özetlediğini fark edeceksiniz kitap bitince.Okuyun arkadaşlar gerçekten ortalamanın çok üstünde bir fantastik kitap.






                                      tabiki puanım 5/5

**Yazarın AMERİKAN TANRILARI kitabı hiçbir yerde yok ve bu benim merakımı kamçıladı.Bulabileceğim bir yer biliyorsanız ya da ukitap sitesine üye arkadaşlar varsa ve tabi ki bana davet gönderebilecek süper olur.En iyi sonucu o takas sitesinde alacağımı düşünüyorum çünkü.


You Might Also Like

0 yorum

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bumerang - Yazarkafe

Görüntüleme Sayısı

Bumerang - Yazarkafe

Subscribe